Tuesday, October 6, 2015

Projek apoo?

Assalamualaikum, jawab lah tak jawab dosa haha lawak sangat. Okay harini nak habak mai pasal produk apa yang saya nak buat dalam subjek TXD569 ni... Yang di ajar oleh...... Puan Nidaaa :) Memula macamni, tugasan yang kita orang dapat ni kena mencari satu industri yang menghasilkan barang tekstil, dia lah yang jahit dan dia lah yang jual. Contohnya macam kasut, beg, baju kebaya, baju kanak kanak dan sebagainya. Banyak lagi lah, kalau pasal pembuatan sofa pun boleh jugak, dikira tekstil lah tu. Senang cerita semua yang berkaitan dengan fabrik semua dipanggil tekstil. 

So bila dapat tugas ni macam terpinga pinga jugak lah nak buat apa haha. Jadi bila diberi peluang untuk mencari tukang jahit, area sini je try ronda ronda, kat pekan klang haa. Pastu jumpa satu kedai tak besar tak kecil lah, nampak lah dari luar kedai tu dia gantung baju baju lelaki. Saya pun melangkah masuk mencobaaa nasibbb. Bila masuk tu dah cerita dengan pakcik tu dan bertanya apa yang patut pakcik tu okay, dia tak kisah. Ramah beno pakcik tu, kelakar pulak tu haha dia bekas pelajar UiTM Shah Alam katanya. Ambil kos fashion wuuu terkejut dengar dia ada tanye jugak lecturer ni ada lagi tak (nama apa entah dah lupa) saya tak kenal lah sebab lecturer fashion kan mano kenal. Ada lah kenal jugak sesetengah tu sebab saya ada ambil elektif commercial fashion illustration semester lepas. Hm lepas dah selesai dan minta bisness card pakcik tu saya minta diri dan balik pulang ke kolej. 

Bila balik tu baru pikir yang mana nak buat dan saya memilih untuk buat kurta. Eh eh eh selain kurta ada juga jubah lelaki, baju melayu, seluar, baju kemeja. Saya berminat dengan kurta sebab bagi saya ia menarik tapi kena pikir juga macam mana kita nak inovasi kan produk pakcik tu... Kita kena create lah own design kitooooo oii. 

Ni lah pakciknya...... Amboi tengah syok sembang time ni huhu

Antara baju baju yang pakcik tu juai

Jeng jeng jeng.......... 

In Shaa Allah saya akan design molek kurta saya ni.. Okaylah cukup rasanya sampai sini. Okbye bye!



No comments:

Post a Comment